UW HUIS VERKOPEN

Een woning verkopen is een belangrijke en niet alledaagse gebeurtenis en vraagt dan ook om een gedegen aanpak, waarbij ter dege rekening wordt gehouden met alle omstandigheden, waaronder de huidige situatie op de huizenmarkt. Bij ons bent u verzekerd van een goed advies en vakkundige begeleiding waarbij wij u voortdurend op de hoogte houden van ontwikkelingen en vorderingen. 

Door onze groeiende plaatselijke bekendheid trekt onze eigen website momenteel iedere dag ca. 300 bezoekers !  en daarvan kunt u mee profiteren.

Wat doen wij voor u in het verkoopproces?

- Het vaststellen van de verkoopwaarde en het bepalen van de vraagprijs van uw woning door middel van inspectie en marktanalyse (vergelijking van vraag en aanbod); 

- Het doen van kadastraal onderzoek (o.a. kadastraal bericht en kadastrale kaart);

- Het opvragen (indien nodig) van relevante informatie bij de afdeling Ruimtelijke   Ordening en Milieu van de gemeente; 

- Het geven van verkoopbevorderende adviezen en verkooptips;

- Het informeren van woningzoekers in ons zoekbestand over uw woning;

- Het plaatsen (in overleg met u) van een "TE KOOP" tuinbord of een raambord;

- Het plaatsen van uw woning op internet, zoals stuutmakelaardij.nl, vbo.nl, en funda.nl. Daarnaast wordt uw woning door het geheten ‘spideren’ getoond op veel andere woningsites zoals jaap.nl, huizenzoeker.nl en zah.nl;

- Op stuutmakelaardij.nl presenteren wij de woningen zo uitgebreid mogelijk met foto's (door een proffesionele fotograaf) en plattegronden, waardoor belangstellenden uw woning “virtueel” kunnen bezichtigen;

- Het opmaken en (laten) plaatsen van advertenties in dagbladen, streekbladen en tijdschriften. We adverteren alleen na overleg met u (per advertentie vooraf);

- Het plaatsen van een raampresentatie in onze etalage in Heiligerlee en in de   etalage van collega makelaar Schipper en Schipper te Winschoten;

- Het maken van afspraken met belangstellenden om uw woning te bezichtigen  en het achteraf uitbrengen van verslag daarvan, aan u als verkoper;

- Het aan belangstellenden overhandigen van een uitgebreide verkoopbrochure van uw woning, o.a. voorzien van foto’s,  plattegronden en kadastrale gegevens;

- Het voeren van onderhandelingen met de potentiële koper;

- Wanneer de woning verkocht is, het opstellen van de juiste koopovereenkomst en het regelen van de "levering" bij de notaris;

- Op de dag van het transport maken wij een inspectieafspraak met de kopers, zodat de woning correct wordt opgeleverd waarbij de meterstanden worden opgenomen. Doorgaans vergezellen wij u daarna naar de notaris;

- Uiteraard kunt u ook na de verkoop altijd op ons kantoor terugvallen met vragen;

Tarief:
De courtage bedraagt 1,75% van de verkoopsom met een minimum van € 2250,-. Voor duurdere objecten hanteren we een speciaal tarief. Daarnaast betaalt u € 180,00 (aanloop)verkoopkosten en eventueel daadwerkelijk gemaakte kosten b.v. voor advertenties. Tarieven zijn incl. 21%BTW
 

Internet:

Uw woning zal te zien zijn op alle bekende woningsites, waaronder Funda, VBO, Jaap, Huizenzoeker, Huislijn, Zoekallehuizen, etc.

 

Adverteren:

Naast de presentatie op internet kan het zinvol zijn, afhankelijk van de doelgroep, om uw woning te publiceren in b.v. een Huis aan Huis krant, daar er nog steeds een categorie woningzoekenden is, die is aangewezen op advertenties in de krant. Bovendien kunnen door de attentiewaarde van een advertentie ook "latent" woningzoekenden bereikt worden. Als we willen adverteren, zullen we dat vooraf met u overleggen.